Priručnik se bavi
audiomenadžmentom u razvoju turizma destinacije. Nudi prve spoznaje o audiomenadžmentu
u hrvatskom turizmu i otvara temu o upravljanju zvukom i glazbom u ponudi i
promociji s ciljem razvijanja novih doživljajnih vrijednosti. Polazište
sagledavanja problema je interdisciplinarno. Akustička perspektiva razmatra se
u okviru akustičke ekologije, a ekonomska u okviru partnerskog udruživanja u
upravljanju valorizacijom zvuka i glazbe. Analiza audiomendžmenta u hrvatskom
turizmu temelji se na istraživanjima koja su provedena 2019. i 2020. godine, s
ciljem dobivanja uvida u sadašnje stanje valorizacije zvuka i glazbe i scenarij
razvoja u budućnosti. Istraživanja su se vršila u sklopu projekta
„Audiomenadžment u funkciji održivog razvoja hrvatskog turizma“, koji su
podupirali Hrvatska turistička zajednica i Sveučilište u Rijeci, Fakultet za
menadžment u turizmu i ugostiteljstvu i Filozofski fakultet. Voditelji projekta
bili su Christian Stipanović redoviti profesor u trajnom zvanju na Fakultetu za
menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, te predstojnik Zavoda za nacionalnu i
međunarodnu ekonomiju, koji je autor dvaju sveučilišnih udžbenika, 8 poglavlja
u knjigama, 80 znanstvenih radova iz područja strateškog menadžmenta,
događajnog (event) menadžmenta, poslovne inteligencije, logistike, i Diana
Grgurić izvanredna profesorica na Filozofskom fakultetu Odsjeka za kulturalne
studije, koja je autorica 5 knjiga i preko 30 članaka vezanih za akustičku
ekologiju, intermedijalnost glazbe i književnosti te popularnu i tradicijsku
glazbu.
Priručnik se sastoji od uvodnog dijela u kojemu se definira i
određuje opseg problema AUDIOMENADŽMENTA U TURIZMU. Zatim se u poglavlju TURIZAM, GLAZBA I ZVUK, glazba i zvuk sagledavaju kao turistički resursi
pozitivnih vrijednosti, čije se negativne posljedice u obliku buke razmatraju u idućem poglavlju PROBLEM ZVUČNOGA ONEČIŠĆENJA. SredišnjI dio priručnika bavi se audiomenadžmentom u hrvatskom
turizmu. Postojeća situacija analizira se u poglavlju UPRAVLJANJE GLAZBOM I ZVUKOM U HRVATSKOM TURIZMU, dok se aspekti budućeg razvoja audiomenadžmenta u
hrvatskom turizmu razmatraju u poglavlju SCENARIJ RAZVOJA. U poglavlju MODEL AUDIOMENADŽMENTA predstavlja se i analizira konkretan prijedlog modela
audiomenadžmenta koji je izrađen na principima akustičke ekologije i
partnerskog ekonomskog udruživanja. Posljednje poglavlje ZAKLJUČNA RAZMATRANJA nudi pogled na važnost audiomenadžmenta u rekoncepciji i razvoju novog turizma
destinacije. Priručnik uključuje POJMOVNIK stručne terminologije i LITERATURU.
S obzirom na činjenicu da je nastao u sklopu istraživačkog projekta o audiomenadžmentu
u hrvatskom turizmu, njegova se relevantnost ogleda u neposrednim rezultatima i
analizama provedenih istraživanja s pripadajućim
studijama o hrvatskom audiomenadžmentu koje su objavljene na web stranicama Hrvatske turističke zajednice.
Priručnik pruža relevantne
informacije i o temi buke koja je na velika vrata ušla već i u područje
onečišćenja okoliša, skrećući pažnju na akustički okoliš kojemu je upravo
turizam jedan od velikih prijetnji zbog turističkih stalno rastućih zahtjeva.
Cilj priručnika je utvrđivanje
važnosti valorizacije glazbe i zvuka u okviru održivog razvoja turističke
destinacije, kao i unapređenja samog upravljačkog procesa koji u izazovima
suvremenih kretanja iziskuje svestrani pristup. Dovodeći u interakciju
akustičko i ekonomsko okruženje u upravljanju, priručnik o audiomenadžmentu
nastoji potaknuti aktivno promišljanje održivog razvoja turizma kao
jedinstvenog cilja bilo koje ekonomske aktivnosti koji štiti dobrobit ljudi bez
ugrožavanja ili kompromitiranja opstanka prirodnih vrsta i zajednica i njihovih
odnosa u zajedničkom okolišu. (UNEP).
Priručnik je financiran iz sredstava znanstvenog projekta uniri-18-39 Audio menadžment u funkciji razvoja turističke destinacije.